Eerste team wint van WSG2

Eindelijk heeft het eerste team een overwinning kunnen noteren op WSG2. Voor Borne was dit team tot nu toe een vrijwel onoverwinnelijk obstakel geweest. Wel is er eens gelijk gespeeld, maar op zaterdag 5 november was het zo ver. Lex en Norbert waren een paar dagen eerder al naar Winterswijk  vertrokken om voorruit te spelen. Deze kwamen met 1,5  punt uit 2 wedstrijden thuis en dat gaf de burger moed.  Uiteindelijk was het niet zo spannend als de uitslag doet vermoeden. Bij een stand van 3,5 – 3,5 moest Henk zijn partij nog omzetten in winst.  Dit was eigenlijk een formaliteit omdat de stelling al dik gewonnen stond, maar de Winterwijkers wilden zich niet zomaar gewonnen geven. Enige discussie over een pionzet, waarvan het voordeel ook maar aan WSG werd gegeven, bracht de overwinning niet in gevaar. Een goed resultaat van alle spelers, zelfs Paul en Erik speelden niet onverdienstelijk tegen sterkere tegenstanders.

T WSG 2 1851 Herikon bv/Borne 1767 za 05 nov
1. Daniel Teloken 1914 Patrick Munster 1942 ½ ½