Schaaksimultaan bij Derksen woonideeën

Borne/Tubbergen- De schaakvereniging Borne heeft een ondersteuning gekregen van Derksen woonideeën uit Tubbergen. De schaakvereniging gaat nu op donderdag 22 maart als tegenprestatie een schaaksimultaan geven, in de woningzaak aan de Industriestraat 55 in Tubbergen. Een aantal schakers van de vereniging zullen vanaf 19.30 uur spelen tegen schakers uit Tubbergen en omstreken. Het zal een aanschuifsimultaan zijn. Dit houd in dat als een partij geëindigd is een ander aan kan schuiven en een nieuwe partij kan beginnen. Zo rond 21.30 uur zullen de simultaan spelers stoppen, er zal niet met de schaakklok worden gespeeld. Voor winnaars zal er een prijsje zijn. Men kan zich bij de woningzaak opgeven en in totaal kunnen er circa 30 mensen schaken tegen de simultaan gevers.

Foto gemaakt door Borne boeit op 14-5-2015 tijdens een simultaan in het AZC in Azelo waarin Frans Veltkamp mede simultaan gever was.