Eindelijk punten voor het eerste team

Promotieklasse; Ronde: 7; Datum: za 2018-03-10

Met een krappe 4,5-3,5 overwinning heeft het eerste team eindelijk haar eerste punten binnengehaald. In een lange, spannende strijd, welke geheel gelijk op ging besliste Lex de match.  Henk had de partij vooruit gespeeld en helaas verloren, maar op de eigenlijke speeldag verscheen Drienerlo alsnog zonder twee van haar topspelers en uiteindelijk met 1 speler te weinig, dus was de beginstand  1-1. Borne-1 rook de kans eindelijk eens wat punten te halen.  Bij Paul knalde het al meteen, maar de tegenstander wist toch weer evenwicht en later nog overwicht te halen. Paul liet zich niet van de wijs brengen maar kwam niet  verder als remise.  Bert was na twee uur spelen het eerste klaar. Na 13 zetten en alles nog op het bord zagen beide partijen geen winstkansen meer (!!) dus werd remise overeengekomen. Dat gelde ook voor Patrick, maar dat was veel verder in de partij. Evenals bij Cor, maar dat was inmiddels al een toreneindspel. Norbert gaf op de 13de zet een stuk weg, maar gaf gelukkig niet meteen op. Hij deed nog een paar zetten en met een gewaagde actie won hij het stuk  terug + twee pionnen.  Hij meende zich gewonnen maar moest 1 pion al snel weer inleveren.  Met de andere kon hij de tegenstander niet overtreffen en hield het ook op remise. Op het eerste bord speelde Lex tegen een beduidend lager gerateerde Erik Zuurbier. Soms kun je dat beter niet weten, want het lijkt er op dat je er naar speelt. Lex was helemaal niet tevreden over hoe het ging en zou technisch met remise tevreden zijn geweest. Maar deze partij moest gewoon gewonnen worden. Na ruim 5 uur spelen wist Lex zich in een winnende positie te manoeuvreren, dat een half uur later met een stand van 3,5-3,5 in een winstpunt werd omgezet.

Volgende wedstrijd is 7 april tegen Max Euwe-4

Dit zijn de individuele resultaten.

Promotieklasse; Ronde: 7; Datum: za 2018-03-10

1.