Eerste team weer goed op dreef

Tweede overwinning eerste team.

De laatste uitwedstrijd was deze keer niet ver rijden. In Enschede werden we opgewacht door het team van Max Euwe 4. In het buurtcentrum “Het Neije Terphus” hadden zich de eerste 4 teams van deze vereniging verzameld voor een 3-tal KNSB wedstrijden en onze wedstrijd in  de SBO-promotieklasse.  Dus een middag op landelijk hoog schaakniveau in een volle zaal.
Het was Bert die na 90 minuten, met alle pionnen op het bord, remise aanbood. De stelling had het wel in zich. Ook Lex besloot dit keer tot een vroege remise.  Norbert speelde degelijk en won voor ons een heel belangrijk punt.  Henk leek te winnen, maar liep toch nog in een eeuwig-schaak valletje. Op zich geen slecht resultaat tegen Albert Vasse.  Met de remise van Patrick werd de stand 3-2 voor ons. Het zag er goed uit voor Cor, die van het begin af al met een pion meer speelde, maar toch met zwart een verdedigende rol had gekregen.  Paul had het nog moeilijk in een dame-eindspel en had de minste kansen. Jos vocht  tegen de klok en de tegenstander die toch ineens fouten maakte en zijn winstkansen weggaf. Uiteindelijk won Cor en verloor Paul, (4-3) waardoor Jos met een remise aanbod het winnende halve punt binnen haalde.

De individuele resultaten:

Promotieklasse; Ronde: 8; Datum: za 2018-04-07