Interne competitie ronde 24: Norbert Waanders prolongeert schaaktitel

Het clubkampioenschap van de SV Borne is wederom gewonnen door Norbert Waanders. Al voor de laatste ronde wist hij zich zeker van prolongatie van de titel en dus veroorloofde hij zich in iets betere stand een salonremise in de laatste ronde tegen Paul Formanoij. Iets steviger ging het er aan toe op andere borden. Zo bediende Rik Veldhuis zich tegen Ben ten Dam van het zelden gespeelde Albins tegengambiet. De met wit normaal zeer sterk spelende Ben kwam er totaal niet aan te pas, dus zal hij deze openingsvariant toch eens wat beter moeten gaan bekijken. Cor van Bree speelde in zijn lijfvariant met zwart zijn paard naar c4 hetgeen meestal goed is, maar in de stelling tegen Jos Muller kostte dit materiaal. Met eerst een stuk en later een toren achterstand was er niet veel eer meer te behalen voor Cor. Hans Kroeze verloor al snel in de partij een stuk tegen Freek Wentink door een vorkje. Aan het eind van de partij offerde Freek het stuk handig terug om daarmee af te wikkelen naar een eenvoudig gewonnen pionneneindspel. Nestor van de club Frits van Dorp ziet alles nog zeer scherp. Ditmaal won hij een knappe partij van Ton Droste. Clemens Fransen dacht op remise aan te koersen tegen Johan Alberts en stelde dit dan ook voor. Johan accepteerde het aanbod gretig en liet daarna fijntjes zien dat Clemens met doorspelen de dame had kunnen winnen. Willem Venerius kwam (net als Johan) met een remise goed weg tegen Jos de Vries omdat hij eigenlijk onvoldoende compensatie had voor zijn geofferde stuk. En tot besluit van dit seizoen wist Gerard Boersma Henk Dijkhuis nog aan zijn zegekar te binden.

Volgend seizoen gaan alle schakers er uiteraard weer flink tegenaan, maar wel op een nieuwe locatie. De schaakclub schuift een pandje op en gaat van de Spil naar de Wiekslag.