Nieuwe Team met overwinning naar huis.

Speeldatum:                                   Vrijdag 19 oktober 2018
Team:                                               SOS-1
Ronde:                                              1
Plaats:                                              Uitwedstrijd in Lonneker
Tegenstander:                               Lonneker SOS-1

Ons kersverse SOS-1 team begon dit seizoen met een uitwedstrijd. We gingen naar Lonneker.  Twee Bornezen,  5 Hengelo-ers en een Almelo-er telden het team. Wellicht dat daarom veel spelers op eigen gelegenheid wensten te reizen.  Wellicht volgende keer  ergens in Hengelo afspreken?

We waren ruim op tijd aanwezig,  want alles moest om 19.45 beginnen.  Het  hok zat nog vol met jeugdspelers (dat dan wel weer) en nadat er door Gijs Gerritsen een uitslag was geroepen liep het langzaam leeg. Blijkbaar werd  er een toernooitje afgewerkt.

Daarna gebeurde er niet zo veel. Dus stelden we zelf maar de klokken in en zetten de borden goed. Nadat ik om 20.05 een mogelijke wedstrijdleider aansprak en verzocht om te beginnen kwam er weer actie.  Er waren wel gehaktballen en zoutjes,  dat was dan weer wel voor elkaar.

Nadat we uiteindelijk van start waren gegaan keerde de rust terug en werd er fanatiek gespeeld. Zelf dacht ik dat de onze  winstpunten van de laatste 4 borden moesten komen, maar dat pakte anders uit.  Van de partijen zelf kan ik niet veel vertellen want ik was het langste bezig.

Cor was het eerste klaar, helaas met een negatieve score.  John kwam niet zo goed uit de opening, zo leek het,  maar maakte er een spannende partij van en won in de slotfase nog een stuk.  Rik bleef Gijs Gerritsen vanaf begin de baas en kon ook een punt voor Borne opschrijven.  Norbert kon het niet redden tegen Mart, waar het mis ging is me niet duidelijk. Peter leek het goed te doen tegen zijn veel hoger gerate tegenstander, maar ging al converserend ten onder. Wim moest alle zeilen bijzetten om zijn tegenstander de baas te blijven, maar dat lukte hier wel. Frans haalde een verdienstelijke remise en bij een stand van 3½-3½ mocht ik het materieel voordeel, dat al in de 14de set was behaald, omzetten in het winnende winstpunt.

Aan de bar werd nog met computeranalyses het missen van de winstpartijen van de Lonneker Top besproken en we keerden om 23.15 huiswaarts.

De individuele uitslagen:

S.V. Lonneker 1 S.V. Borne 1
Wennink , M. (Mart) 1926 Waanders , N.G.H. (Norbert) 1834 z-w 1 – 0
Gerritsen , G.H.G. (Gijs) 1812 Veldhuis , H. (Rik) 1803 w-z 0 – 1
Anjewierden , A.A. (Anjo) 1832 Leerentveld , J.G. (John) 1725 z-w 0 – 1
Akkersdijk , E.A. (Erik) 1817 Muller , J. (Jos) 1652 w-z 0 – 1
Engberink , T. (Tom) 1699 Veltkamp , F. (Frans) 1645 z-w ½ – ½
Hulskers , A. (Albert) 1514 Bree van, C. (Cor) 1577 w-z 1 – 0
Groenewoudt , G.H. (Gerhard) 1707 Levink , P.M. (Peter) 1558 z-w 1 – 0
Scherfke , J.H. (Jurgen) 1425 Arns , W.S.J. (Wim) 1530 w-z 0 – 1
Gemiddelde Rating: 1717 Gemiddelde Rating: 1666 3½-4½

De volgende wedstrijd is in Borne, tegen Raalte, op 13 november.