mooie overwinning Zaterdag-team

Plaats:                        Uitwedstrijd in Doetinchem

Tegenstander:           SV Doetinchem
Uitslag:                        3½-4½

Voor Doetinchem stond er niet veel meer op het spel.  Wij moesten nog wel aan de bak. Ons streven was toch een matchpunt te willen pakken

Henk Eillert won overtuigend

De eerste 4 uitslagen waren  remises.  Cor was het eerst, gevolgd door Patrick. Na nog geen anderhalf uur spelen en 18 zetten.  Beiden, plus hun tegenstanders, vonden dat de stelling “dood” was en kwamen remise overeen. Thomas en Jos hadden na 20 zetten een duidelijk mindere stelling, maar kregen remise aangeboden. Die hadden daar geen bedenktijd voor nodig. Dus was het na 2 uur spelen 2-2. Gunstig was toen de uitslag van Henk die overtuigend zijn partij won.  Ook Art zag het niet verder komen dan remise. Het was nog een vol bord, maar kennelijk zag Art geen kans de boel te forceren en na zijn hand te zetten.  Inmiddels was het 16.00 uur en moesten Marinus en Norbert het laatste halve punt ophalen. Norbert zat in de verdedigende modus, maar het leek er op dat hij het kon beheersen en remise kon halen. Marinus maakte het extra spanend door zich in een tijdnood modus te zetten, terwijl er nog een half uur bedenktijd + bonus bij komt na de 40 zetten die inmiddels gedaan waren.  Ondanks dat speelde Marinus tactisch zeer correct tegen de hoog gerate tegenstander die daarvoor een remise aanbod van zijn teamleider moest afwijzen. Het werd een verdiend winstpunt en voor Marinus een boel ratingpunten. Voor ons waren hiermee de beide matchpunten binnen en was het halve punt van Norbert de kers op de taart geweest. Helaas plaatste Norbert de koning op een verkeerd veld en kon de tegenstander met een tussenschaak mat in 2 afdwingen.

De laatste twee ronden zijn tegen Max Euwe 4 en Almelo 2. Deze staan beiden onder ons op de ranglijst, dus concurrenten voor de onderste plaatsen, maar met 6 matchpunten staan we er zeer goed voor. Wordt vervolgd op 13 april (thuis)

Marinus Tibbe, goed voor 2 matchpunten

Persoonlijke uitslagen: