Tweede team scoort het beste tot nu toe van alle teams

Ons tweede team in de SOS competitie doet het erg goed. Na 5 duels staan ze fier bovenaan, doordat ze 3 bordpunten meer hebben als Rokade 2. De laatste overwinning was maximaal, in de thuiswedstrijd werd het 4-0 tegen Groenlo. De eerste uitwedstrijd werd nog een gelijkspel. Thuis kwam Willem Venerius tegen de Rene Veerkamp, met zijn 280 raiting punten meer, via een paarden vork een kwaliteit voor te staan. Willems Toren was toen nog opgesloten maar in het middenspel, met steeds dreigen schaakjes, kwam deze tot volle bloei. Dat leverde hem de winst op. Hans Kroeze kreeg remise aangeboden op een moment dat er nog niets duidelijk was. Hij speelde door en won. Freek had veel geduld en manoeuvreerde, die 400 raitingpunten meer had, langzaam naar een overwinning. Wim Arns kwam niet zo best uit de opening, zijn tegenstander op het eerste bord, Guido, kon zijn torens op de c lijn verdubbelen en kwam met kracht op de zevende rij terecht. Dat kostte Wim twee pionnen waarvan hij er een kon compenseren. Een gevaarlijk vrijpion op de a lijn kon geëlimineerd worden en Guido kwam in tijdnood. Er werden kleine foutjes gemaakt en dat leverde winnend voordeel op. In een totaal hopeloze stelling gaf Guido op.

S.V. Borne 2                                  S.V. Groenlo 1

Arns, W.S.J. (Wim)         1549     Nijhof, G.H.H.M. (Guido)           1644   1 – 0

Venerius, W. (Willem)   1408     Veerkamp, R. (Rene)                    1688   1 – 0

Kroeze, J.W. (Hans)       1443     Post, H. (Henk)                               1467   1 – 0