Zaterdagteam maakt goede start

Plaats:                        Uitwedstrijd in Zwolle-zuid
Tegenstander:         ZZS!-1
Locatie:                      café Stroomberg, Brink 1    8021 AP  in Zwolle

Het KNSB zaterdagteam heeft de eerste ronde een mooi resultaat gehaald. In een alleraardigst bovenzaaltje van een Zwols café waren we het team van  ZZS! (Zwolle Zuid) ruim de baas. De Promovendus worstelde met wat logistieke problemen. De een kwam een half uur later, de ander moest tussendoor nog een uurtje weg. En er  was hulp van een tweede vereniging. (net al bij onze medewerking van de Deldenaren).  Het is niet altijd even simpel een team bij elkaar te krijgen.

Op de borden ging het goed. Omdat ikzelf als laatste klaar was heb ik het meeste wel gemist. Theo was wat onfortuinlijk. Hij kwam tegen een snel spelende veteraanschaker al heel snel gedrukt  te staan en kreeg, met zwart, dan ook geen enkele kans en ruimte om zich goed te ontwikkelen. 15.00 uur: 0-1.  Volgend op deze matige start konden we meteen 2 remises noteren. Van Patrick en van Paul. Dus moesten we nog wel weer aan de bak. Daar zorgde Marinus weer voor. Ik weet niet precies hoe, maar waarschijnlijk door een valletje wist hij de tegenstander mat te zetten.  Henk en Thomas zette de zegereeks voort en daarmee werd een 4-2 tussenstand bereikt.  De laatste twee partijen die liepen waren van Art en Jos die beiden al enige keren remise hadden aangeboden. Maar ZZS wilde dat ene matchpunt pakken. Art wist toch de remise te forceren en daarmee was het pleit beslecht. Dat Jos, die in zijn partij nooit beter gestaan had, met een slotcombinatie zijn partij wist te winnen, was de kers op de taart die ons boven aan de ranglijst brengt, op basis van bordpunten.  Om 17.15 uur keerden we tevreden huiswaarts.

De volgende wedstrijd is een thuiswedstrijd tegen Almelo-2 op 2 november.

Persoonlijke uitslagen:

ZZS! 1