Zaterdagteam lijdt kansloze nederlaag

Team:                         1
Ronde:                       3
Plaats:                        Uitwedstrijd in Apeldoorn
Tegenstander:           MuConsult Apeldoorn 3.

Voor de derde ronde  gingen we deze zaterdag naar Apeldoorn. In een volle zaal speelden 4! zaterdagteams van MuConsult Apeldoorn hun thuiswedstrijd. Hun derde team ging het tegen ons opnemen. Na twee ronden stonden we samen met 4 matchpunten op kop, maar de sterkte op (of achter) hun borden voorspelde al een niet te positieve uitslag.  Men wist te vermelden dat er nog twee “invallers”waren, maar ook daar was niets van te merken.  Hun laagste rating was nog steeds 1750.  Toch gingen we gemotiveerd de strijd aan. Tot ca 2,5 uur spelen ging het nog goed. Maar tegen 15.30 uur gaf Theo, met een stuk minder, op. Kort daarna haalde Patrick het eerste en enigste winstpunt binnen. En fout offer gaf Patrick een beslissend voordeel. Daarna was het capituleren aan de lopende band. Paul, omdat zijn pion niet promoveerde en die van zijn tegenstander wel. Willem, die door een aanval op f7  behoorlijk onder druk kwam te staan maar aardig stand hield. De

Het hele team in volle strijd. Nog bij de 0-0 stand

tegenstander wikkelde uiteindelijk af naar een pionneneindspel dat eenvoudig voor hem te winnen was. John, die zijn goede  kansen met een paar mindere zetten verspeelde. Marinus die het toreneindspel niet naar zich toe kon trekken. Jos die door stukverlies achter lange tijd achter de feiten aan liep en uiteindelijk Henk de de strijd om de vele vrijpionnen verloor omdat er een setje verbonden was, maar dat waren niet de zijne.  Inmiddels was het 17.15 uur en 7-1.  Enigszins timide door de grote uitslag keerden we huiswaarts.

Individuele uitslagen:

MuConsult Apeldoorn 3

Borne 1

Belle van, G.W.T.M. (Frie) 1874 Munster, P. (Patrick) 1938 z-w 0 – 1
Olivier, N. (Nico) 1786 Leerentveld, J.G. (John) 1781 w-z 1 – 0
Vries de, T. (Tobias) 1865 Tibbe, M.T. (Marinus) 1803 z-w 1 – 0
Sep, C.J.P. (Cees) 1772 Eillert, H. (Henk) 1658 w-z 1 – 0
Tulfer, P.M. (Paul) 1785 Formanoij, P. (Paul) 1761 z-w 1 – 0
Buijse, A. (Arjan) 0 Heeregrave, T.J. (Theo) 1542 w-z 1 – 0
Huis in ’t Veld, A.J.M. (Andre) 1767 Muller, J. (Jos) 1561 z-w 1 – 0
Peut van de, A.A. (Aart) 1743 Venerius, W. (Willem) 1365 w-z 1 – 0
Gemiddelde Rating: 1799 Gemiddelde Rating: 1676 7-1

Volgende wedstrijd is een thuiswedstrijd op 14 december tegen Nijverdal.