Interne competitie ronde 15: Bijzondere loper bestrijkt zwarte en witte velden

In verband met een externe wedstrijd van het avondteam van de SV Borne waren er slechts 4 partijen in ronde 15 van de interne competitie. Hans Kroeze gooide weer eens alles op de koningsaanval, maar deze werd door Ben ten Dam goed opgevangen. De door Hans geforceerde open h-lijn kwam zelfs onbedoeld in het bezit van Ben die in de aanval enkele pionnen buitmaakte plus een kwaliteit en vervolgens afwikkelde naar een gewonnen eindspel. Freek Wentink kwam met voordeel uit de opening, verzuimde verschillende malen dit om te zetten in pionwinst en liet zich tot overmaat van ramp mat zetten achter de paaltjes door Peter Levink. Ton Droste verloor een stuk tegen Joop Naatje door een penning, die hij had overzien. Het eindspel was kansloos, maar wel bijzonder omdat de zwartvelderige loper van Joop opeens van kleur verschoten bleek, wat beide spelers blijkbaar heel gewoon vonden. Voor de uitslag maakte het niet uit. Jos de Vries en Nicole Moss speelden een voor de toeschouwers totaal onbegrijpelijke partij waarin ze om beurten de kans op stukwinst verzuimden. De stelling waarin Nicole uiteindelijk opgaf stond weliswaar gewonnen voor Jos, maar vermoedelijk had ze beter door kunnen spelen, want gezien al het voorafgaande had de partij zomaar weer kunnen kantelen.