Nieuwe Jeugdafdeling start januari

De schaakvereniging Borne gaat met een jeugdafdeling starten. Vanaf januari zal er elke dinsdagavond geschaakt worden. Dit in het clublokaal in het Sportcentrum de Wiekslag aan de Deldensestraat 82. Van 18.30 uur tot 19.30 zullen twee jeugdtrainers de jeugd begeleiden en lesgeven.

Jaren geleden had de schaakclub een jeugdafdeling maar door het vertrek van trainers werd deze opgeheven.

Tijdens de Melbuul’ndagen was er een stand waar jongens en meisjes leuk gingen schaken. Er werden ook vragen gesteld over de mogelijkheden. Een viertal enthousiaste leden pakte dit op, waaronder twee gekwalificeerde trainers, die de jeugdafdeling nieuw leven in hebben geblazen.

Op dinsdag 7 januari starten ze en krijgt de jeugd een half uur les. Daarna zal er geschaakt worden. De trainers maken gebruik van Internet bij het lesgeven. Dit biedt de trainers de mogelijkheid de leerlingen goed te volgen. Doel is om circa 15 jongens en meisjes vanaf acht jaar op te leiden in het denkspel.

Opgave kan bij secretaris@schaakverenigingborne.nl