Cupteam weer snel uitgebekerd

Ronde:                       1
Plaats:                        Thuiswedstrijd in Borne
Tegenstander:           SV Almelo.

Borne trof het niet met de loting en moest de eerste ronde weer aantreden tegen Cuphouder Almelo. Dit keer in een thuiswedstrijd.
Het Almelose team moest zich bedienen met invallers, enkele spelers waren in Wijk aan Zee, maar er bleef nog een sterk team over. Nadat we nog even kritisch de reglementen hadden bestudeerd om de speelgerechtigdheid van de invallers te checken gingen we, iets te laat, van start. De kleurloting viel gunstig uit.
De tegenstander van Lex voelde zich niet op zijn gemak  gaf in zijn onrust gemakkelijk remise. Lex kon aan zijn intern-verslag werken.  Paul had een slechte dag, speelde iets te opportuun en verloor zijn rokade.  De koning kwam uiteindelijk midden op het bord terecht om daar, na twee uur spelen, mat te gaan.   Ook John verloor  een stuk en liep de rest van de partij achter de feiten aan.  De match was toen al verloren. Rik deed nog zijn uiterste best om zich te ontdoen van de druk op de koning op de e-lijn. Maar zijn rokade bleek evenzo fataal. Zo ging het laatste bordpunt ook naar Almelo, dat dus verder bekert.

Borne

Almelo