KNSB team grijpt weer naast de punten

Theo ontmoet het talent van Elburg

Speeldatum:             1 februari 2020
Team:                         1
Ronde:                       5, Klasse 4B
Plaats:                        Uitwedstrijd in Elburg
Tegenstander:           Caïssa Elburg 1

Elburg 1 was voor ons nieuw. Op basis van info vooraf moesten we in staat zijn om hier punten weg te halen. We hadden invallers in de persoon van John en Norbert. De start was goed. Marinus en John offerden in de opening al een pion voor een betere stelling. Norbert ging nog harder en offerde een stuk tegen een kwaliteit en de pion op f7.  Hij kon de winst niet forceren maar later in het spel kon hij met een sterke toren de winst af dwingen. Intussen had Paul, zonder paard, de winst naar zich toegetrokken. Patrick had het minder moeilijk omdat de sterkste speler op bord 2 had plaats genomen. Maar zijn tegenstander wist toch naar een remisestelling toe te werken en dat werd het dan ook. Henk had het dus wel zwaar op bord 2, maar hield goed stand. Eigenlijk wilde hij nog teveel en dat kostte hem de partij. Achteraf zei Henk dat bij beter wat afwachtend had kunnen spelen. John stond ook beter, maar gaf zijn +pion weg. Hij kon hiermee toch nog remise overeenkomen. Theo speelde secuur en foutloos tegen het plaatselijke clubtalent. Kon niet winnen maar de tegenstander ook niet. Als laatste speelde Jos.  Vanuit de opening zag het er goed uit, maar ergens in het midden de juiste voortzetting gemist waardoor de tegenstander met het loperpaar duidelijk beter stond. De enigste partij die door de tijdgrens van 40zetten/1.30 uur ging. Op dat moment was de stelling qua materiaal gelijk maar de pionnen van Elburg waren verbonden  stonden dus beter. (zie foto) Dit kostte Jos de pa

te verliezen eindspel

rtij en Borne het punt.