Van 1980 met soms tussenposes tot 2007 is Theo actief geweest als bestuurslid van de schaakvereniging Borne. Elke week indelingen maken standen opmaken en rating doorgeven. Wedstrijdleider van de Koninklijke Nederlandse Schaakbond met vele wedstrijden waarvoor hij door het hele land doorreist. Ook bij het ONJK schaken in Twente was hij jarenlang wedstrijdleider. Het 5 minutentoernooi kwam er en zelfs internationale schaakinterlands werden er opgezet van het Nederlands vrouwenschaakteam tegen Duitsland en Polen, in Borne. Ook was hij actief voor het IBIS-toernooi in Haaksbergen. Grootste succes is natuurlijk het veteranen kampioenschap van de Schaakbond Overijssel. Van een handjevol schakers die naar vorig jaar bijna 100. Dus tijd om hem in het zonnetje te zetten. Het was de bedoeling met de prijsuitreiking van het 25 ste toernooi, maar ja Covid 19, dus dan nu maar.